יום רביעי, 21 ביולי 2010

Magnum

הצילום המקצועי כולל בתוכו ספקטרום רחב של ענפים: ממוצרים ועד אופנה, מחתונות ועד עיתונות. לכל ענף כזה יש דרישות ספציפיות וסודות מקצועיים משלו. הנושאים שונים מאד בין תחום למשנהו. באחדים הנושא הוא העיקר וההקפדה על צורה ועל אסתטיקה היא מינימלית. באחרים האסתטיקה היא הכל. באחדים הצילום מהיר, בעוד באחרים כל סצנה נבנית במהלך יום שלם לפני שהיא מצולמת. רק דבר אחד משותף לכל הז'אנרים האלה: התמונות מוזמנות, נערכות ומתוגמלות בידי לקוחות. יש בכך טעם לפגם. טעמם של רוב הלקוחות האלה, בין אם הם עורכי עיתונים, פרסומאים או אמה של הכלה, מונחה בידי דעת הקהל. על מנת לקבל רייטינג גבוה על התמונה לפנות למכנה משותף נמוך: להיות פשוטה, ישירה ומשכנעת. עיינו בעיתון של היום, כולל הפרסומות שבו. אני מניח שתוכלו לספור את התמונות הטובות על אצבעות יד אחת. ספק אם תמצאו בו תמונה אחת טובה מאד.

כעת תשאלו: האם אפשר אחרת? התשובה היא כן. ועוד איך.
סוכנות Magnum הוקמה ב-1947 בידי ארבעה צלמים מובילים, אולי הגדולים ביותר באותה תקופה. הם הקימו את הסוכנות במטרה ש"תשקף את רוחם העצמאית, כאנשים וכצלמים... להדגיש לא רק את מה שנראה אלא גם את הדרך בה הוא נראה". נשמע נאיבי? אולי. בכל מקרה, מגנום היא סוכנות הצילום היוקרתית והנחשקת ביותר בעולם עד היום, והיום יותר מתמיד. חברים בקבוצה 79 צלמים ידועי שם, חלקם כבר הלכו לעולמם. מה שמייחד את מגנום מכל סוכנות צילום אחרת הוא מבנה הבעלות: הצלמים עצמם (אלה שבחיים) הם הבעלים. כך נשמר הצביון המיוחד של הקבוצה ונמנעת ההתמסחרות. התמונות של חבריה נותרו שעטנז מרתק בין עיתונות לאמנות.

לא מאמינים? הציצו באתר של מגנום. פשוט בחרו בשם של אחד הצלמים ולחצו על המלה portfolio בצד שמאל. לאחר שתעשו זאת תרצו להתרשם מעוד ועוד צלמים השייכים לקבוצה, והאמת שזה בילוי לא רע לערב של קיץ.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Google Analytics Alternative