יום שני, 20 בספטמבר 2010

הפתעה

רק בשבוע שעבר פירטתי את התכונות שאני מחפש במצלמה וקבעתי שמצלמה כזאת לא תוכרז לקראת תערוכת פוטוקינה הקרובה (וגם לא בעוד שנתיים). והנה מתברר שהפסימיות שלי היתה מוקדמת מדי. מצלמה (כמעט) תפורה למידותי הוכרזה הבוקר ע"י יצרן המצלמות החדשני והמפתיע מכולם בזמן האחרון - פוג'יפילם (בדרך כלל אני לא מזכיר כאן שמות, אבל מגיע להם). ראו כמה קל לקבוע את הפרמטרים של החשיפה:
העדשה מצוידת בטבעת צמצם והגוף מצויד בחוגת מהירות תריס ובחוגת פיצוי חשיפה. זה מאפשר לראות את הגדרות החשיפה מבלי להציץ בעינית או במסך. הטבעת והחוגה, בהתאמה, מאפשרות לקבוע ערכים אוטומטיים. צלם שמעוניין לצלם בעדיפות צמצם יקבע מהירות תריס אוטומטית, ולהיפך: אם הוא מעוניין בעדיפות תריס הוא יוכל לקבוע מפתח צמצם אוטומטי. קביעת חשיפה אוטומטית לחלוטין נעשית ע"י העברת טבעת הצמצם וחוגת המהירות למצביהם האוטומטיים (אם כי יש לי הרגשה שמשתמשי המצלמה הזאת ימעטו בניצול האופציה). במצבים האוטומטיים למחצה ניתן לקבוע בקלות פיצוי חשיפה, שגם החיווי שלו אינו דורש התעמקות במסך או בעינית.
המצלמה מצוידת בעינית היברידית חדשנית שהתצוגה בה מושפעת מהגדרות החשיפה והמעבד, בעדשת פריים בעלת אורך מוקד של 35 מ"מ (במונחי פילם) ומפתח צמצם של f/2 ובלוחיות מתכת חזקות ועמידות. והעיקר: תראו איך היא נראית:
חלומו של כל צלם רחוב. רק שני דברים חסרים בה: שנתות מרחקים על טבעת המיקוד וביונט שיאפשר החלפת עדשות. כל היתר מושלם. רזולוציית החיישן, הניקיון ב-ISO גבוה, מהירות הצילום הרצוף, הוידאו, מהירות המיקוד האוטומטי, איכות קבצי ה-RAW ועוצמת המבזק הפנימי לא יעלו ולא יורידו.

8 תגובות:

  1. נראית דומה למצלמה שהיתה לאבא שלי לפני 40 שנה :-)
    ובה למדתי כמה מהעקרונות הבסיסיים של הצילום.

    תתחדש!

    השבמחק
  2. אני לא מתכוון לרכוש כזאת בשנה הקרובה, אבל תודה. ההכרזה הזאת שימחה אותי.

    השבמחק
  3. המצלמה יכולה לתפקד כמצלמה מקצועית רחבת מוקד? או שהיא פוקט-קאם...?
    מה הנתונים שלה? כמה פיקס, מה מהירות העיבוד?
    (היא נראית כמו הלייקה של אבא שלי, ואם היא מקצועית אני רוצה לנסות לרכוש אותה...)

    השבמחק
  4. דרך אגב, בפוג'יפילם ישראל, היא לא מופיעה....?

    השבמחק
  5. ck770,
    תוכל לקרוא הכל כאן:
    http://www.dpreview.com/news/1009/10091910fujifilmx100.asp

    הקסם במצלמה הזאת איננו הביצועים שלה (למרות שהם צפויים להיות מרשימים), אלא הפונקציונאליות והמראה שלה. היא תצא לשוק רק בעוד כחמישה חודשים ולכן איננה מופיעה באתר של פוג'י ישראל. אגב, היא תהיה יקרה.

    השבמחק
  6. את מחיר המצלמה שמוערך ב $1K צריך להשוות לעדשה איכותית 35/2 ל APS-C -לא- למחיר של מצלמה P&S או גוף ללא-מראה כלשהוא. זו ההשוואה הנכונה והכיוון העתידי. סביר שפוג'י יוציאו גירסאות עם עדשות נוספות. נכון שזה הפוך למקובל אבל התופעה מתחילה לקרות עם ה NEX שיש שמצמידים לעדשה מסויימת וקונים יותר מאחד כזה.

    הוספת ביונט להחלפת עדשות תייקר את המוצר כי תחייב הגדלת ממדים, הוספת חלקים והרכבתם ושינוי כבד של המרכיב האופטי בעינית או ויתור עליה.

    השבמחק
  7. DANA44,
    את צודקת. גוף כזה "תפור" לאורך מוקד מסוים. אין לי ספק שההתאמה המושלמת בין העדשה, החיישן והמערכת האופטית בעינית תבוא לידי ביטוי באיכות הטכנית של התמונה. יחד עם זאת, המצלמה הזאת מתאימה לפילוסופיית שתי העדשות ולכן הייתי רוצה שיהיה בה ביונט. אם תיוצר מצלמה דומה עם עדשת 85 מ"מ זה יענה על צרכי, אבל אני בספק אם זה יהיה סדר העדיפויות של היצרן.

    השבמחק
  8. שאול,

    תוספת תושבת תגדיל את המצלמה ב 5-10ממ בכל מימד, את המשקל ב 50-100 גרם ואת המחיר ב $100-300. המשמעות היא מצלמה בקטגוריה שונה לחלוטין, פונקציונלית ושיווקית.

    השבמחק

Google Analytics Alternative