יום חמישי, 10 בפברואר 2011

עצות להרכבת תיק עבודות

מספר קוראים ביקשו שבלוג "העין" יעסוק מידי פעם בדרכים בהן ניתן להתפרנס מצילום. מאחר שאני מחשיב את עצמי חובב גמור ואי לכך שאין לי חברים קרובים המתפרנסים מצילום, כל שאוכל לעשות הוא להביא דברים בשם אומרם.
צלם שרוצה לקבל עבודה חייב שיהיה ברשותו תיק עבודות, מודפס או לפחות מקוון. על תיק העבודות הזה להכיל דוגמאות מעודכנות מעבודתו של הצלם. סוכנת הצלמים (כן, יש דבר כזה ונראה שזאת דרך לא רעה להתפרנס מצילום - או לפחות מצילום של אחרים) Lisa Pritchard פרסמה לא מזמן רשימת טיפים רלוונטיים בבלוג של ה-British Journal of Photography. העצות העיקריות שלה מובאות בקצרה להלן:
  • כדאי להכניס לתיק העבודות רק את התצלומים הטובים ביותר. לקוחות פוטנציאליים זוכרים ביתר בהירות תצלומים שלא אהבו לעומת כאלה שמצאו חן בעיניהם. סלקטיביות יתרה עדיין לא הרגה איש.
  • כדאי להציג ללקוח פוטנציאלי רק עבודות שרלוונטיות עבורו. במלים אחרות, אל תציג תצלומי נוף לכלה מיועדת או תצלומים תיעודיים בשחור לבן גרעיני למעצבת אופנה (זה גם אומר משהו לגבי הזמנת לקוחות פוטנציאליים לעיין בגלריה המקוונת שלך).
  • כדאי לכלול בתיק העבודות מגוון של סגנונות וסוגי צילום המשתייכים לאותו ז'אנר. אם אתה מצלם ארכיטקטורה, כלול בו תצלומי פנים ותצלומי חוץ של מבנים וחללים גדולים וקטנים, בלילה וביום. מצד שני, דוגמה אחת לכל קומבינציה כזאת תספיק. ואל תכניס לאותו תיק עבודות אף תצלום נוף.
  • חשוב לערוך את תיק העבודות כך שסדר הצגתן יהיה בעל משמעות. על התמונה האחרונה שתוצג להותיר רושם חזק במיוחד.
  • חשוב להגיב לפידבק על תיק העבודות, להשחיז אותו ולעדכן אותו לעתים קרובות. בסופו של דבר הוא נועד לעיניהם של אחרים ולכן לא כל כך חשוב עד כמה אתה אוהב את התמונות שהוא מכיל.
Mike Johnston, בעל הבלוג המשובח The Online Photographer, פירסם לאחרונה רשימה שדנה בתיקי עבודות (והנה עוד אחת). המסרים העיקריים שלו:
  • די להציג ללקוח פוטנציאלי עשר או 15 תמונות. כמות לא מעידה על איכות.
  • הלקוח לא תמיד יודע מה הוא רוצה (וגם אם הוא יודע, יהיה לו קשה להסביר את רצונו באופן מילולי). לכן כדאי להשתמש בשירותיהם של מוסדות שיציגו מספר עבודות מפרי יצירתך. לקוחות שהעבודות ימצאו חן בעיניהם יפנו אליך כדי שתצלם עבורם ב"אותו סגנון", שממילא מוכר לך כבר היטב.
  • היה ממוקד: גבש תיק עבודות בעל נושא וסגנון אחידים. אל תכלול בו "תמונת חתונה אחת". היא לא תעיד על כישוריך כצלם חתונות, אלא רק על כך שאתה לא מתמחה בז'אנר הזה (ולצורך העניין גם לא בז'אנרים אחרים).
  • כדאי "לתפור" תיק עבודות רלוונטי עבור כל לקוח פוטנציאלי.
  • הדפסים איכותיים בגודל 13X18 ס"מ הם פורמט אידיאלי להצגה ללקוח פוטנציאלי. הפקתם זולה וההתרשמות מהם איננה תלויה בכך שהמסך של הלקוח מכוייל על פי התאורה בחדר.
אני מקווה שיכולתי להיות לעזר. אם תרצו שהבלוג יתייחס לנושא כלשהו, מלאו את שאלון המשוב. זה יגזול מכם רק כמה דקות.
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Google Analytics Alternative