יום שני, 21 במרץ 2011

מימון פרוייקטים יצירתיים

איזה רעיון! Kickstarter הוא מיזם חדש (יחסית) שמטרתו לתווך בין אמנים לבין הקהל הפוטנציאלי שלהם ולסייע במימון ישיר של פרוייקטים יצירתיים מסוגים שונים.
נניח שיש לך רעיון מבריק לפרוייקט יצירתי ואתה חייב לבצע אותו. לצורך העניין, נניח שאתה רוצה לפרסם ספר תצלומים של תחנות אוטובוס בארבעים כפרים סיניים נידחים. לצורך הפקת הספר תצטרך לטוס לסין, לשכור נהג  עם רכב ומתורגמן למשך חודש, לכסות את הוצאות הלינה, המזון והבילויים שלך ושל שני המלווים וכמובן לשלם להוצאת ספרים מוכרת כדי שתסכים להדפיס את הספר ב-5,000 עותקים בכריכה קשה ועל נייר עבה ומשובח.  נניח שכל זה יעלה שלושים אלף דולר. כיצד תגייס סכום כזה?
היכנס לאתר של Kickstarter וכתוב על הפרוייקט שלך. קבע את סכום המטרה שלך. צלם סרטון וידאו קצר והסבר מדוע חשוב לך להוציא אותו לפועל ומדוע רק אתה יכול לפרסם ספר כזה. הוסף כמה מלים על כך שהכפר הסיני הוא שריד לאורח חיים מסורתי שמשתנה לנגד עינינו ועל הדחיפות שבתיעודו. עליך לרגש את המבקרים בעמוד הפרוייקט שלך. כעת התחל להפיץ את דבר הפרוייקט בין מכריך ובני משפחתך ובקש מהם להעביר את הקישור הלאה. הבטח לתורמים פרסים קטנים וגדולים לפי סכום התרומה (למשל, תורמים של סכומים קטנים יוכלו לקבל איזכור בסוף הספר. תורמים בינוניים יקבלו עותק חתום בתוספת הגדלה חתומה של אחד מהתצלומים. תורמים גדולים יקבלו חמש הגדלות כאלה. תורמי סכומי עתק יקבלו גם יומן מצולם מהמסע שלך ברחבי סין, אזכור בכל תערוכה שתשתתף בה בעשר השנים הקרובות ושטיפת רכב שבועית למשך שארית חייך). כעת עליך לשבת ולחכות. יש לך שלושה חודשים לגייס את סכום הכסף שהגדרת כמטרה. אם תצליח, תקבל את כל הכסף שגוייס (פחות 5%), גם אם הסכום חצה את קו המטרה. אם לא תצליח, לא תקבל גרוש.
מובן שהמוניטין והרקורד של היוצר משפיעים על הסכום שיוכל להציב כמטרה. מובן גם שעל מנת לגייס סכום גדול על היוצר להגות רעיון מצוין, להציג אותו באופן משכנע ולהציע ל"משקיעים" פרסים בעלי ערך. הנה, למשל, פרוייקט שעלה יפה (וטוב שכך).
נכון להיום רק בעלי חשבון בנק אמריקני יכולים להציע פרוייקטים, אבל מנהלי המיזם מבטיחים להרחיב אותו בקרוב למדינות נוספות.
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Google Analytics Alternative