יום ראשון, 1 במאי 2011

מפה ומשם

Ctein הוא כינויו של אסטרו-פיזיקאי אמריקני שמתעניין בהיבטים הפיזיקליים של הצילום. בין השאר, הוא נחשב למדפיס משובח. המהדורה השניה של ספרו Post Exposure אזלה לאחרונה מהדפוס והוא שחרר את קובץ ה-PDF לעין כל. הספר עוסק בעיקר בתכונותיהם של הפילם, נייר ההדפסה וציוד ההדפסה, שייראו בעיני רבים מכם כמידע מיותר. עם זאת, הפרק הראשון, How we see, לא רק רלוונטי אלא גם מרתק. על פי בקשתו אני מפנה אתכם אל האתר שלו. הספר ניתן להורדה ע"י הקשה עליו (בפינה הימנית התחתונה של העמוד).

בשנים האחרונות הפכו סדנאות צילום למיניהן למקור פרנסה לא אכזב עבור צלמים רבים. למרבה הצער, מסתבר שלא כל הצלמים הגדולים הם גם מורים גדולים. קראו למשל את הסיכום הזה מאת משתתף בסדנת הצילום האחרונה של צלם נשיונל ג'אוגרפיק Steve McCurry במיאנמאר. התענוג עלה לו 10,000 דולרים (ללא טיסות, לינה וכלכלה).

האם תהיתם אי פעם מהי המצלמה הטובה ביותר בעולם? ובכן, תשובה אפשרית אחת היא ה-Alpa STC (הנה סקירה קצרה). אם לא שמעתם עליה כנראה שהיא מחוץ לליגה שלכם. ואם אתם שואלים כמה היא עולה כנראה שאינכם יכולים להרשות אותה לעצמכם. מילא, אין לה אפילו עדשות זום מתאימות. אפילו את החיישן יש לרכוש בנפרד.

Alpa STC
ולסיום, הנה תצלום שמצא חן בעיני:

Bruce Davidson, Girl with kitten, London 1960
הצלם, Bruce Davidson, עדיין מחפש את העלמה שצילם.
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Google Analytics Alternative