יום שישי, 26 באוגוסט 2011

טיפים לעבודה עם עדשת פריים

  1. דע את שדה הראיה - למד את שדה הראיה של העדשה שלך, בדיוק עד כמה היא רחבה או צרה. הכרות טובה עם שדה הראיה תאפשר קומפוזיציה מהירה עם או בלי עזרת העינית.
  2. דע את הפרספקטיבה - למד להכיר את מידת הפרספקטיבה הליניארית של העדשה ואת יחס הגדלים שהיא נותנת בין גופים קרובים ורחוקים. עדשות קצרות מתאפיינות בעיוות רקטו-ליניארי סמוך לפינות. הכר אותו ולמד כיצד להשתמש בו על מנת לקבל אפקטים מעניינים.
  3. דע את עומק השדה - למד את עומק השדה של העדשה במפתחי צמצם ובמרחקים שונים. בעדשות נורמליות או רחבות יותר, למד את המרחק ההיפרפוקאלי על מנת שתוכל לחשוף במהירות בעת הצורך או סתם בשעת רצון. כדאי לסמן בטוש כסוף כמה שנתות מרחקים על טבעת המיקוד אם היא אינה מסומנת מלכתחילה.
  4. דע את המרחק הנכון - למד מאילו מרחקים כדאי לצלם פורטרטים, פורטרטים סביבתיים, רחוב או כל ז'אנר אחר בעזרת העדשה שלך. ככל שהעדשה רחבה יותר המרחק יהיה קצר יותר והפרספקטיבה תהיה דרמטית יותר. עדשות טלה-פוטו נוטות לתת תוצאות מסוייגות וקרירות. עדשות באורך מוקד אקוויולנטי הקטן מ-35 מ"מ נוטות לדרמטיות יתר כשמשתמשים בהן לצילום אנשים.
  5. הרבה בתנועה - חפש את הקומפוזיציה באופן פעיל: כרע על הארץ, צלם מעל ראשך, התקרב והתרחק. תנועה מרובה תהפוך אותך למעורב יותר בצילום והתוצאות שתקבל יהיו מעניינות יותר. זו הרי הסיבה שבגללה הרכבת את עדשת הפריים על המצלמה מלכתחילה (אפילו אם אתה עדיין לא יודע את זה).
  6. דע את מגבלות הצמצם - למד באילו מפתחי צמצם התמונה חדה, באילו היא רכה בשוליה ובאילו היא רכה גם במרכז. העובדה שניתן לפתוח את הצמצם עד f/1.8 אין משמעותה שרצוי לעשות זאת.
  7. סגור מעט את הצמצם כשאתה קרוב - צילום מקרוב גורם להוצאת מרבית שטח התצלום מתחום עומק השדה. צמצם סגור מעט הוא ערובה לבוקה חלק ויפה במרבית עדשות הפריים.
  8. הימנע ככל האפשר משימוש בפלאש - מפתח הצמצם המירבי של מרבית עדשות הפריים גדול מזה של מרבית עדשות הזום. נצל זאת על מנת ליצור תצלומים מעניינים תוך שימוש באור המצוי.
  9. אל תפחד - נכון, עדשות פריים מקשות על מסגור מדוייק בסיטואציות דינאמיות. הפוך את החיסרון הזה ליתרון: נסה ליצור קומפוזיציות מעניינות במה שיש ושכח את ה"חוקים" למיניהם.
  10. תן לעדשה ללמד אותך לראות - למד לראות את העולם כפי שהעדשה שלך רואה אותו: באותו שדה ראיה, באותה פרספקטיבה ובאותו מפתח צמצם. נסה לדמיין איזה תצלום העדשה היתה מפיקה גם כשהמצלמה איננה אתך. הימנע משימוש בעדשות אחרות למשך זמן מה, עד שתכיר אותה כמו את כף ידך. רק אז תפיק ממנה את המיטב.
.

תגובה 1:

Google Analytics Alternative