יום רביעי, 5 באוקטובר 2011

"תפקידו" של הפוטוג'ורנליסט במאבק האלים

צלמי חדשות, בעיקר אלה שמצלמים באזורי קונפליקט, נדרשים לספק לקוראי העיתונים אילוסטרציה מהימנה של הדרמה לה הם עדים. אלא שלפעמים (למעשה, ברובם הגדול של המקרים) הצלם המגיע אל מקום העימות נתקל בשלווה פסטורלית. הדם, האש ותמרות העשן נמצאים במקום אחר. כאן על הצלם לבחור בין המהימנות העיתונאית לבין הדרמה. התוצאה היא סימביוזה משונה בין צלמי העיתונות לבין לוחמי החופש. לא רק שהדיווח העיתונאי מציג את עמדתו של צד אחד בלבד, אלא שאפילו העמדה הזאת מעוותת. הדרמה מעושה, מבוימת עבור דעת הקהל.
הסרטון הבא מציג את הדברים מנקודת מבטו של צלם עיתונות צעיר ואמיץ, האיטלקי Ruben Salvadori. התמונה העולה ממנו איננה מחמיאה לפוטוג'ורנליזם. צלמי העיתונות דומים לצבועים המתאספים בלהקות וניזונים מנבלות שנקרות בדרכם במקום לצוד בעצמם.
המאבק המתואר בסרטון הזה קרוב לבית ולכן אנחנו נוטים לאמץ בו עמדה כזאת או אחרת. אין ספק, זה איננו מאבק בין שווים וניתן לטעון, בצדק מסויים, שלצד החלש בו יש זכות מלאה לנצל כל הזדמנות על מנת להגביר כוחו. נסו להתעלם מהעמדות הפוליטיות שלכם ולצפות בסרטון מנקודת מבט נייטרלית, זאת של צלמי העיתונות המתוארים בו. האם הם עושים את עבודתם תוך שמירה על האתיקה המתחייבת?



.

4 תגובות:

  1. אין חדש תחת השמש אך מעצבן כל הזמן מחדש

    השבמחק
  2. ממליץ לכולם לראות את הסרט the bang bang club
    http://www.films.co.il/movies/the-bang-bang-club

    השבמחק
  3. סרט מעולה
    וממליץ על עוד שניים בנושא דומה
    Under Fire
    http://www.imdb.com/title/tt0086510/

    Salvador
    http://www.imdb.com/title/tt0091886/

    ואם כבר סרטים וצילום אז גם קומדיה חביבה
    Pecker
    http://www.imdb.com/title/tt0126604/

    השבמחק
  4. אייל, שגיא,
    תודה עבור ההמלצות.

    השבמחק

Google Analytics Alternative