יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

השראה ומה שבא אחריה

אחד הכלים שדרכם אפשר להשתפר בצילום מלבד לצלם הרבה / לקרוא / ללמוד היא דרך הסתכלות בתמונות של אחרים. אני ממש אוהב להסתכל על התמונות, אך הקושי המרכזי הוא שכיום האינטרנט מלא באתרי תמונות שאם הייתי רק מסתכל על תמונות כל היום לא היה לי את הזמן לעשות שום דבר אחר. 
אבל קורה שיש איזו תמונה שתופסת אותך על ההתחלה, לא ברור מה בה תפס אותך, הצבעים, הקומפוזיציה, הנושא, זה יכול להיות דבר אחד או שילוב של מספר דברים.
כשנתקלתי בתמונה הזאת היא ישר תפסה אותי - יש בה משהו מעניין, השילוב בין המדיום הדיגיטלי לבין מצלמת פילם, זווית הצילום, המצלמה עצמה (האפשרות לצלם מגובה מותניים), הצילום מנקודת המבט של הצלם - ממש להיכנס לאיך שהצלם רואה את התמונה ולא רק התוצאה של מה שהצלם בחר לצלם. בקיצור אהבתי את התמונה.
לאחרונה הגיעה לידי מצלמת Wagoflex (על המצלמה הזאת נדבר בפעם הבאה) והחלטתי לנסות לשחזר את התמונה שאהבתי - והנה התוצאות:

צלם מצלם צלם




ידוע לי שחיקוי של תמונות אינה הדרך הטובה היותר לשיפור בצילום, אך עם זאת יש משהו ברעיון הזה שרציתי לנסות אותו, העניין המרכזי הוא המצלמה הישנה שעליה ארחיב בהמשך (מחכה לפיתוח של התמונות).

תגובה 1:

  1. מסכימה איתך לחלוטין, גם לי יש את ההרגל הזה, אני אוהבת לפתוח אלבומים ישנים ולהתבונן שעות בתמונות ישנות. איפה שהוא במהלך הדרך איבדנו משהו.

    השבמחק

Google Analytics Alternative