יום רביעי, 23 במאי 2012

השראה #27

פינת ההשראה גאה לארח היום בשנית את דניאל וינטר. לדניאל יש אתר חדש שמציג את צילומי הנוף והאווירה הנפלאים שלו. פנו לעצמכם חצי שעה, הגיפו את התריסים ונשמו עמוק לפני שתצללו. מדובר בצלם מוכשר ביותר בעל ראיה ייחודית וספציפית.

דניאל כתב:
ברשותך אני מצרף למכתב חמישה צילומים שונים אך הפעם בשחור לבן, לצילומים בשחור לבן יש אופי וייחוד משל עצמם. העוצמה והדרמה, הרגש, המסר והרעיון עומדים בזכות עצמם ללא ה"רעש" של הצבע בצילום.
על כן זה בד"כ קשה ומורכב יותר לצלם בשחור לבן לעומת צבע. זו גם אחת מהדרכים שבהן אני מנסה לבחון ולבקר את צילומי. אני שואל את עצמי: האם הפריים הזה שצילמתי יהיה מעניין ומיוחד גם בשחור לבן?
אני מקווה שכן. נכון, זה לא מתאים לכל צילום אבל זה עוד כלי שעוזר לי לבדוק ולבקר את צילומי. דרך אגב, כל הצילומים המצורפים קיימים גם בצבע.
זה נכון. ההמרה לשחור לבן של תצלומים מסוימים גורמת להם לדבר אלינו ברמה יסודית יותר. המונוכרום שקט. ומים שקטים, כידוע, חודרים עמוק. צילום הנוף איננו ז'אנר שמתקשר באופן מוכני למונוכרום. להיפך, בדרך כלל אנחנו מעדיפים להתבונן בתצלומים כאלה כאשר רוויית הצבעים שלהם חזקה. דניאל מצליח לרגש אותי משום שהתצלומים האלה מגישים לא רק את מראה הנוף. הדרמה שלהם נובעת ממקור אחר. אמוציונאלי. פנימי.



.

2 תגובות:

  1. איזה צירוף מקרים.. היום נפגשנו פעם ראשונה והרגע פעם שניה :-) תמונות מדהימות!
    גלעד מכנען.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה גלעד :) בהחלט צירוף מקרים מדהים.

      מחק

Google Analytics Alternative