יום חמישי, 31 במאי 2012

ארכיטקטורה של מלחמה

הצלם ההונגרי Attila Floszmann יצא ללוב יחד עם גדודי הפוטוג'ורנליסטים שהציפו את המדינה השסועה הזאת בחורף האחרון. אבל Floszmann לא התעניין בתיעוד לוחמי המיליציות המורדות. הוא לא התעניין אפילו בקורבנות הקרבות. הוא ערך מסע בן 1400 ק"מ לאורך חוף הים התיכון, מטוברוק עד טריפולי. לאורך הדרך צילם את הצלקות שהותירה המלחמה בנוף הטבעי ובנוף התרבותי. התצלומים האלה שקטים ורועמים, מתוקים וחמוצים, אובייקטיביים וסובייקטיביים בעת ובעונה אחת. יש בהם פשטות נפלאה: הם דו-מימדיים כמו ציורים של ילדים, עם שמיים גדולים וגרוטאות מתכת וקירות וחול ללא סוף. אחרי המלחמה באים האמנים.

.

3 תגובות:

  1. סוגיה שעולה מדי פעם, עד כמה צריך לראות גופות ולוחמים על מנת להעביר את עוצמת המלחמה.

    לעיתים השקט שאחרי הרבה יותר עצמתי.
    Roger Fenton גילה את זה כבר ב 1855 עם התמונה Valley of the Shadow of Death

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Fenton_cannonballs_crimea.jpg

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין שאתה מזכיר דווקא את התצלום הזה של פנטון. Erol Morris הקדיש פרק שלם בספרו לשאלה האם התצלום הזה אותנטי או שמא כדורי התותחים פוזרו על הדרך למען התצלום. זה לא היה בדיוק "השקט שאחרי". הכדורים נורו באותו בוקר, אבל הרושם של התצלום הזה אכן חזק אפילו היום.

      מחק
  2. איזו עוצמה.

    עצוב.

    השבמחק

Google Analytics Alternative