יום שלישי, 26 ביוני 2012

הטפת מוסר קטנה

לפניכם תגובה שהתקבלה במערכת לשאלון בנושא ה-EVIL:
עוד טכנולוגיה שתעלם בדיוק כמו שבאה או שתתפוס בתור תחליף לקומפקטיות. בטח ובטח לא תהיה תחליף ל-DSLR כמו ששומעים מאנשים שמחזיקים צעצוע כזה ש "זה הדור הבא של ה-DSLR".
כן, כן, הצחקתם לי את האצבע שמצלמת.
אנונימי

גם אתם חשים באלימות? מבלי להיכנס לעניין עצמו, אני שואל את עצמי: מדוע הכעס הזה? מדוע העלבון?
ניסיון החיים שלי מלמד שהכעס הוא פועל יוצא של פחד. והפחד הוא פועל יוצא של אי ודאות, של חוסר ביטחון ושל דיסונאנס קוגניטיבי. כיצד המשא הפסיכולוגי הכבד הזה קשור לבלוג קטן שעניינו צילום, תרבות ואמנות? יש לי השערה שתפתור את התעלומה אבל ברשותכם אני מעדיף שלא לפרט אותה כאן.
כאן אנחנו משתדלים לנהוג כג'נטלמנים: לשמור על נימוס, להתבטא בשקט ובאיפוק, לטפח חוש הומור דק שאין כמוהו לשימון גלגלי השיניים במנגנון שמקיש על המקלדת, להימנע מחשיפה של יצרינו האפלים. וגם, אם תסלחו לי, לוותר על הזכות לאנונימיות. מי שבוחר להימנע מלהזדהות מיד מחשיד את עצמו במניעים נסתרים (גם אם ברוב רובם של המקרים החשד הזה משולל יסוד). כשאתה אנונימי אתה לא ממש איתנו. אתה בוחר להיות מין רוח רפאים שמרחפת בחלל הבלוג אבל איננה שותפה. כאילו באת לכאן לקחת ולא לתת דבר בתמורה. זה לא נעים. במיוחד עבור אלה שבוחרים להזדהות ולהיחשף מעט ולתרום.

תודה עבור תשומת לבכם.
.

3 תגובות:

  1. מעניין מה חשבו בעלי ה-TLR על ה-SLR הראשונות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי27.6.2012, 7:26

      או צלמי פורמט גדול בשנות העשרים על משתמשי לייקה עם פילם "135". שווה חיפוש על מגזיני צילום אמריקאיים ובריטיים באנגלית מאותה תקופה, סביר להניח שהתגנבו אמירות מעניינות לסקירות או למכתבים למערכת.

      השינוי באפשרויות ואופי הצילום היה לאין שיעור, מן הסתם משהו כמו המעבר מ SLR למינהם למצלמפונים.

      (תגובה אנונימית...)

      מחק
  2. אנונימי27.6.2012, 7:40

    האלימות והבריונות מאפיינים כאן (לפעמיים) גם כותבים לא אנונימים...
    בכל אופן צודק, אין מקום לתגובות מהסוג הנ"ל.

    השבמחק

Google Analytics Alternative