יום חמישי, 28 ביוני 2012

מי שהולך לישון עם כלבים: עדכון

זוכרים את הסיפור על הצלם הקוריאני Ahn Se-hong שהשתתפותו בתערוכה השנתית של ניקון בוטלה בעקבות לחצים פוליטיים ביפן? ובכן, מאז חלו כמה התפתחויות.
החדשות הטובות: בית משפט יפני פסק לטובתו של הצלם. מארגני התערוכה אולצו להציג את עבודתו והקהל הרחב יכול לצפות בה.
החדשות הפחות טובות: ניקון ערערה על הפסיקה והודיעה כי אם הערעור יתקבל ע"י ערכאה גבוהה יותר לפני מועד סגירת התערוכה, התשעה ביולי, אזי עבודותיו יוסרו ממנה לאלתר.
החדשות הרעות: ניקון הציבה מעקב קבוע אחר הצלם בתקווה שיתועד עושה משהו שיצדיק את סילוקו מן התערוכה. בנוסף לכך, כניסתם של עיתונאים זרים לאולם בו מוצגים תצלומיו של Se-hong נחסמת ומארגני התערוכה מונעים מן המבקרים לצלם בו.

כמה אירוני שבתערוכת תצלומים - ועוד כזו שמאורגנת בידי יצרן חשוב של ציוד צילום - מוטל חרם על צילום. וכמה עצוב כשהאמנות נרמסת ברגלי הפחד והשקר.

.

3 תגובות:

  1. המטרה של ניקון היא למכור ציוד, לא להיות צדיקה.
    הם כנראה עשו את השיקולים שלהם.

    השבמחק
  2. אז מה אני אמור לעשות עם זה - לעבור לקנון?

    לא בא לי. אני מרגיש ממש רע עם עצמי. :(

    אבל זה יעבור לי כמו שזה עובר לי
    שלמרות שאני יודע שבשר זה רצח, ושהמטילות סובלות בלולים,
    אני טורף כנפיים על האש כמו פיצוחים.

    עצוב.

    השבמחק
  3. וכמובן שכחתי - היפנים צדים לוויתנים במימי המפרץ המאדימים..

    השבמחק

Google Analytics Alternative